Klassennieuws gr. 6 NP #6

 

Beste ouders,

De CITO is achter de rug. De kinderen hebben geweldig hun best gedaan. Ik wil u allen alvast een prettige vakantie wensen en ik zie de kinderen graag terug op dinsdag 5 maart.

Met vriendelijke groet,

juf Anja

 

dinsdag 19 februari oudergesprekken
donderdag 21 februari oudergesprekken
25 februari t/m 1 maart Voorjaarsvakantie
maandag 4 maart Vrij, i.v.m. studiedag
dinsdag 5 maart Start project ‘Ruimte’
donderdag 14 maart Voorstelling groep 6 (19.00 uur- ca. 20.00 uur)
maandag 18 maart

woensdag 20 maart

woensdag 27 maart

Gastles over de ruimte van meneer Roger Haagmans  ( ESA)

open huis

school van de week competitie in het sportcentrum de Waterkanten

 

Afsluiting project ruimte

Vrijdag 22 maart sluiten we het project de ruimte af in de klas van uw kind(eren).

We hebben met enorm veel plezier en enthousiasme gewerkt aan dit project en laten dit graag aan u zien.

U bent van harte welkom tussen 11.30-12.30 uur.

 

Thema ruimte

Na de voorjaarsvakantie starten we met het thema ruimte. Op dinsdag openen we de projectweek gezamenlijk met de hele school in de aula. Wij zoeken nog spullen die over dit thema gaat en die wij mogen en kunnen gebruiken in de klas. Misschien heeft u wel een mooie wereldbol staan of leuke boeken. Wie kan ons blij maken?

Schoolvoetbal
Op woensdagmiddag 17 april is er schoolvoetbaltoernooi. Een groot aantal kinderen heeft zich  ingeschreven!

Taal thema 6 

De nieuwe woordenschatwoorden.  thema_6_groep_6

Naut thema 7 

Leren voor de toets. Naut thema 7

Rekenraadsels

Een moeder moet zeven aardappelen onder haar acht kinderen verdelen. Hoe doet ze dat?

Een perenboom heeft veertig grote takken en tweehonderd kleine takken. Er zitten twaalf duiven in de boom. Aan elke tak hangen twintig appelen. Hoeveel appelen hangen er aan de boom?

Tien vissen zwemmen in de zee, een vis verdrinkt.Hoeveel vissen blijven er nog over?

 

Een breuken les in groep zes (NP)

Juf Anja zou voor de breuken les twee appeltaarten bakken. Ze moest appels delen in gelijke stukken. Ook moest ze 3/4 deel van het ei-kluts in het deeg doen. Met het laatste 1/4 deel moest ze de taart bestrijken, zodat de taart een goudkleurig laagje kreeg.
Ook moest ze een cake bakken voor de kinderen die geen appeltaart lusten.
En iemand wilde er chocolade bij. Dat was een goed plan, dus dat deed de juf.
Mhmmm, dat was smullen.
Een paar kinderen deelden de taarten. De kleine appeltaart in 6 delen, de grote appeltaart in 16 delen en de cake met chocolade in 20 delen.
Iedereen begon te praten over de taarten en de cake. Iedereen vond het super lekker. Ik zelf heb mogen smullen van 1/6 stuk appeltaart.
Met een volle maag begonnen we aan de opdrachten van de breuken les.
Van Louis.
 

Comments are closed.